Translate

середа, 6 грудня 2017 р.

Чому велика пенсія «всохла»?

    «Я 1941 року народження. Уже 26 років на пенсії. Вийшла на пенсію за Списком №2, працювала на військовому заводі, на збірці ракет. Стаж — 28 з половиною років. Середній заробіток, за яким розраховували пенсію, становив 240 рублів (за період 1980-1985рр.). Коли я йшла на пенсію, мені нарахували 120рублів, в той час — «потолок». А потім пенсія стала зовсім маленька, і мені сказали, що ще й доплачують до мінімальної. Зараз мені додали 273 грн., і моя пенсія склала 1794 грн. Мені здається, що це неправильно. Будь ласка, допоможіть розібратися.
Горбенко Л.І., м. Павлоград, Дніпропетровська обл.» 

    Перш за все, потрібно розуміти, що з радянських часів пенсійне законодавство сильно змінилося. У 80-х роках були одні правила нарахування, в 90-х — інші, зараз — треті. Втім, в усі часи головну роль під час розрахунку пенсії відігравали кількість стажу і розмір зарплати.
    Якщо ви свого часу отримували 240 рублів, то в принципі це була висока зарплата — майже в півтора рази вища, ніж середня по країні. Наприклад, середня зарплата в СРСР у 1981 році становила 155,12 рубля, а в 1985 році — 173,95 рубля. Але при цьому 28 років стажу за нинішніми правилами дозволяють отримувати пенсію в розмірі всього лише 28% від зарплати. Виходячи з цього і визначено розмір вашої нинішньої пенсії.
    Так чи інакше, з 1 жовтня розмір вашої пенсії зріс приблизно на 18%, і це вважається непоганим показником, порівнюючи, якими темпами пенсію збільшували раніше.

Джерело:  Чому велика пенсія «всохла»? // На пенсії. - 2017. - № 49. -  С. 2. 
Газета знаходиться у відділі документів із гуманітарних наук ЧОУНБ ім. В. Г. Короленка за адресою просп. Миру, 41

Немає коментарів:

Дописати коментар