Translate

четвер, 12 січня 2017 р.

Хочу перерахувати пенсію

   «Мені 68 років. Я вийшов на пенсію за віком (Список №2) в 55 років. В даний час ще працюю. У мене трудовий стаж великий і врахований страховий — з 2002 року. На той час, коли я виходив на пенсію, заробіток був великий, а пенсія моя набагато менша від тих пенсіонерів, які виходять на пенсію зараз. Чому так?
   Іще: чи маю я право перерахувати свою пенсію за останні 12 років, і які я пропрацював після виходу на пенсію в 2004році?
М.П., м. Харків»


   Про несправедливість пенсійного забезпечення громадян, які вийшли на пенсію в різні роки, ми вже писали. Людям, які вийшли на пенсію в різні роки, під час призначення пенсії враховується різна зарплата. Чим пізніше рік виходу на пенсію, тим вища середня заробітна плата по країні, яка враховується під час розрахунку пенсії. Ця диспропорція закріплена на законодавчому рівні, і виправити цю очевидну несправедливість поки що не можуть, хоча розмови про це ведуться вже давно.
   Також важливо розуміти, що за сучасними правилами для розрахунку пенсії може враховуватися не тільки висока зарплата, яку ви отримували за радянських часів за роботу в шкідливих умовах, а й часто додатково враховується нижчий заробіток за роботу після 2000 року, що може істотно впливати на індивідуальний коефіцієнт зарплати в бік зменшення. У той же час, якщо ви працювали після виходу на пенсію, і цей стаж до сих пір не врахований, то ви, безумовно, має право зробити перерахунок, як мінімум, за стажем. Працюючі пенсіонери мають право робити такі перерахунки кожні два роки, збільшуючи тим самим коефіцієнт страхового стажу, кількість наднормативного стажу і, як наслідок, розмір самої пенсії. У деяких випадках може бути збільшений навіть коефіцієнт зарплати, якщо дохід, з якого сплачено страхові внески, за останні роки є високим.

Джерело:  Хочу перерахувати пенсію // На пенсії. - 2016. - 3-9 січня (№ 1). - С. 2.

Газета знаходиться у відділі документів із гуманітарних наук ЧОУНБ ім. В. Г. Короленка за адресою просп. Миру, 41.

Немає коментарів:

Дописати коментар