Translate

середа, 3 січня 2018 р.

Чи потрібно переходити на пенсію за віком?

«Хочу перейти з пенсії по інвалідності (II група) на пенсію за віком. У Пенсійному фонді мені сказали, що перехід мені не вигідний. Пенсія за віком буде менша, оскільки мені як інваліду зараховують додатковий стаж 10 років, 1 місяць і 15 днів. Мій загальний стаж - 32 роки, 1 місяць, 29 днів. Чи правильно мені пояснили, а чи мене обдурили? І ще: яке значення має додатковий стаж 10 років, 1 місяць і 15 днів для розміру моєї пенсії?»
 
    Ймовірно, вам дійсно невигідно переходити з одного виду пенсії на інший.
  Згідно зі статтею 33 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», пенсія по інвалідності призначається в розмірі 90% пенсії за віком. При цьому до страхового стажу для обчислення розміру пенсії за віком, з якого обчислюється розмір пенсії по інвалідності, крім наявного страхового стажу, зараховується інколи встановлення інвалідності до досягнення пенсійного віку. Це і є так званий додатковий стаж. Якщо групу інвалідності вам встановили, наприклад, в 50 років, і з тих пір ви офіційно не працювали, то 10 років в період з 50 років
до дня досягнення пенсійного віку додатково зараховується до стажу при обчисленні пенсії по інвалідності.
    Якщо ви перейдете на пенсію за віком, то цей додатковий стаж не буде врахований. Тут і постає питання, що вигідніше: отримувати пенсію за віком у розмірі 100%, але позбутися 10 додаткових років стажу, або отримувати пенсію по інвалідності в розмірі 90%, але при цьому мати на 10 років більше стажу. 10 років стажу — це досить багато. Простіше кажучи, це ще плюс 10% до пенсії від розміру зарплати. Тут чистий розрахунок і, ймовірно, в Пенсійному фонді вважають, що вам вигідніше залишатися на пенсії по інвалідності.

Джерело:   Чи потрібно переходити на пенсію за віком? // На песії. - 2017. - № 52. -  С. 3. 
Газета знаходиться у відділі документів із гуманітарних наук ЧОУНБ ім. В. Г. Короленка за адресою просп. Миру, 41

Немає коментарів:

Дописати коментар