Translate

субота, 21 червня 2025 р.

МОН затвердило особливості дистанційного навчання: що зміниться

 


Міністерство освіти і науки затвердило зміни до наказів, які визначають особливості організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Ці зміни — частина політики “Школа офлайн”.

Про це повідомляє пресслужба Міносвіти.

Йдеться про накази МОН №1112 (від 7 серпня 2024 року) і №1115 (від 8 вересня 2020 року).

Наказ набуде чинності після державної реєстрації в Міністерстві юстиції. Водночас МОН уже розпочинає їхню комунікацію, щоб школи, громади й освітяни могли завчасно ознайомитися з оновленнями.

У Міносвіти пояснили, про які саме зміни йдеться:

Нові правила щодо наповнюваності дистанційних класів

  • Мінімальна кількість учнів у дистанційному класі — 20 дітей. Утім, засновники шкіл можуть зменшити цю кількість:
  • до 10 учнів — для закладів на тимчасово окупованих, прифронтових територіях, у селах і селищах всієї України;
  • до 15 учнів — для закладів в інших містах.

Вимоги до наповненості дистанційних класів не розповсюджуються на заклади спеціалізованої та спеціальної освіти.

Дистанційна робота школи можлива навіть без усіх паралелей класів

  • Заклад будь-якого типу може працювати за дистанційною формою, якщо в ньому відсутні не більше двох паралелей. Наприклад, школа має дистанційні 1–6, 8–11 класи — 7 класу може не бути.

Окремий клас для навчання за українознавчим компонентом

  • У межах одного дистанційного класу учні мають навчатися лише за однією освітньою програмою. Це допоможе вчителю ефективніше працювати з дітьми різних категорій — тими, які перебувають в Україні на контрольованій урядом території, на ТОТ або за кордоном.

Діти за кордоном

  • Якщо дитина відвідує школу в країні перебування — вона може дистанційно навчатися за українознавчим компонентом в українській школі (5–8 годин на тиждень, без перевантаження).
  • Якщо дитина не ходить до місцевої школи — вона може здобувати освіту повністю дистанційно в українському закладі освіти.
  • Також для дітей за кордоном доступні індивідуальні форми навчання — екстернат або сімейна форма.

Діти на ТОТ

  • Діти на тимчасово окупованих територіях можуть навчатися за педагогічним патронажем. Це індивідуальне навчання з урахуванням потреб дитини й безпекових обставин.
  • Навіть якщо в школі не відкрито жодного класу, вона може продовжити працювати у формі педагогічного патронажу. Ця форма передбачає оплату вчителю за навчання конкретної дитини.

Окрім цього, якщо дитина перебуває на території, де тривають або можливі бойові дії, — вона може продовжувати навчання дистанційно у своїй школі, звідки виїхала. Їй не потрібно переводитися до іншого закладу для дистанційного навчання.

Водночас, якщо є можливість відвідувати очне навчання за наявності укриття у школі, — це залишається пріоритетом для учнів, наголосили у МОН.

Школа офлайн — це комплексна політика Міністерства освіти і науки України. Її метою є забезпечити доступ до очної освіти якнайбільшій кількості школярів, де це дозволяє безпекова ситуація. А також сприяти якісній дистанційці для дітей із територій, де неможливо відновити доступ до очного навчання.

За даними Міносвіти, станом на 31 липня 2024 року майже 600 000 дітей здобували освіту дистанційно в Україні, ще понад 390 000 — це ті діти, які перебували за кордоном, але продовжували навчатися в українських школах дистанційно.

 Бажаєте першими отримувати найактуальніші новини? 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар