Translate

суботу, 15 січня 2022 р.

Чи зараховується до загального страхового стажу догляд за особою з інвалідність?

       У листопаді цього року мені виповниться 60 років і я планую оформити пенсію. Я відпрацювала 25 років 5 місяців та плюс 1 рік 10 місяців навчалася в технікумі, який закінчила 1983 року. З жовтня 2016 року я доглядаю за матір'ю — особою з інвалідністю І групи і отримую за це компенсацію. Чи увійде цей період до мого стажу для призначення пенсії?

     Згідно зі ст. 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» № 1058 (далі — Закон 1058) страховий стаж — це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачуються страхові внески в сумі, не меншій ніж мінімальний страховий внесок. Страховий стаж за періоди роботи після 01.01.2004 обчислюють територіальні органи Пенсійного фонду України за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до 01.01.2004 — на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
     Статтею 11 Закону 1058 визначено, що загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підлягають, зокрема, непрацюючі працездатні особи, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або за особою, яка досягла пенсійного віку, встановленого ст. 26 Закону 1058, та за висновком закладу охорони здоров’я потребує постійного стороннього догляду, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу або компенсацію відповідно до законодавства.
     Тобто період здійснення Вами догляду за мамою з жовтня 2016 року по теперішній час буде зарахований до Вашого страхового стажу за даними системи персоніфікованого обліку.
     Тож у підсумку Ваш загальний страховий стаж становитиме більше 30 років, що дає Вам право на призначення пенсії у 60 років.

Режим доступу

Немає коментарів:

Дописати коментар