Translate

середа, 2 лютого 2022 р.

КОЛИ ТРЕБА ЗДАВАТИ РЕЧІ, ЗАХОДЯЧИ В СУПЕРМАРКЕТ

  Не хочете залишати речі в камері схову магазину? Ви не завжди повинні це робити.
     Відповідно до пункту 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» суб'єкт господарювання зобов'язаний:
     ✅ забезпечити доступ споживачів до торговельних об'єктів без здавання на збереження особистих речей, окрім товарів, реалізація яких здійснюється в таких торговельних об'єктах;
     ✅ створити умови для збереження речей споживачів, у разі якщо вхід у торговельний об'єкт із товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.

     Зауважте! У деяких супермаркетах є написи про те, що споживач має покласти речі в камеру схову і що адміністрація не відповідає за збереження речей. Як це розуміти? На які закони спираються магазини?
     Написом про відсутність гарантій збереження магазин вводить вас в оману.
     Якщо ви поклали речі в камеру схову магазину, адміністрація супермаркету відповідає за схоронність ваших речей, навіть попри наявність оголошення про зворотне. Адміністрація бере на себе зобов'язання щодо збереження речей, котрі покупці здали на зберігання. Це підтверджується видачею покупцеві номерного жетона, іншого знака, що засвідчує прийняття речі на зберігання (відповідно до статті 937 Цивільного кодексу України). Фактично ви укладаєте з адміністрацією супермаркету договір про зберігання речей.
     Відповідальність магазину у разі втрати або ушкодження речі споживача передбачено в статтях 950—951 Цивільного кодексу України.
     Відповідно до статті 951 збитки, завдані втратою, нестачею або пошкодженням речей, відшкодовує зберігач:
     ✅ у разі втрати (нестачі) речі — у розмірі її вартості;
     ✅ у разі пошкодження речі — у розмірі суми, на яку знизилася її вартість.
     Якщо внаслідок пошкодження речі її якість змінилася настільки, що її не може бути використано за первісним призначенням, споживач має право відмовитися від неї і вимагати від зберігача відшкодування її вартості.
     Якщо адміністрація супермаркету у разі ушкодження речей у камері схову відмовиться добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному розмірі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом у суд.
     Як свідчить практика, розглядаючи спори, що виникають між покупцями (споживачами) і суб’єктами, які здійснюють торгівельну діяльність, із приводу здавання та зберігання речей у магазинах та відшкодування збитків, завданих неналежним зберіганням таких речей, суди застосовують норми, що регулюють договори зберігання.
     За умовами договору зберігання, відповідно до статті 942 ЦК України зберігач зобов’язаний вживати всіх заходів для забезпечення схоронності речі. Якщо зберігання здійснюється безплатно, зберігач зобов’язаний піклуватися про річ, як про свою.
     Труднощі у разі захисту своїх прав виникають передусім під час доведення в суді обставин, на які посилається споживач, майно якого пошкоджено або втрачено. Адже під час здавання сумок або інших речей на зберігання ніде жодним чином не фіксують, що саме людина здає (наприклад, що лежить у сумці), оскільки законодавством це не передбачено. Також важко назвати «вжиттям усіх заходів для забезпечення схоронності речі» зберігання речей у шафах або комірках, у кращому разі — під ключ.
     Отже, якщо ви не впевнені в тому, що ваші речі зберігатимуться належним чином, то маєте право відмовитися від зберігання своїх речей у комірках схову магазину й пересуватися приміщенням супермаркету (магазину) зі своїми речами, сумками тощо. Однак пам’ятайте, що у вашій сумці не має бути товарів, які реалізують у цьому магазині.

Режим доступу 

Немає коментарів:

Дописати коментар