Зміна умов праці, невчасно виплачена заробітна плата, зміни в колективному договорі чи невиконання законодавства про працю – це лише деякі з причин колективних трудових спорів.
Про те, які етапи вирішення таких спорів та хто може в цьому допомогти, розповіли у Координаційному центрі з питань надання безоплатної правничої допомоги.
Так, фахівці зазначили, що колективний трудовий спір або конфлікт – це ситуація, коли виникають розбіжності між роботодавцем і робітниками щодо:
- встановлення нових або зміни існуючих умов праці та виробничого середовища;
- укладення або зміни колективного договору чи угоди між сторонами;
- виконання або невиконання колективного договору, угоди або їх окремих положень;
- порушення вимог законодавства про працю.
Конфлікти між трудовим колективом та роботодавцем негативно впливають на роботу підприємства.
Сторонами колективного трудового спору (конфлікту) є наймані працівники на виробничому, галузевому або територіальному, національному рівнях та роботодавець.
Порядок вирішення колективних трудових спорів включає наступні кроки:
- формулювання вимог найманими працівниками;
- розгляд цих вимог роботодавцем;
- оголошення рішення з приводу вимог;
- у разі незгоди сторін – звернення до примирних органів для вирішення суперечок.
Розгляд колективного трудового спору (конфлікту) здійснюють примирні органи (примирна комісія або трудовий арбітраж).
Постійним органом, створеним для сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів) є Національна служба посередництва і примирення.
Про те, які повноваження має Національна служба посередництва і примирення, як формуються вимоги працівників на різних рівнях та який порядок і терміни їх розгляду детальніше читайте ТУТ.
За матеріалами інформаційного порталу "Юридичний факт"
Режим доступуБажаєте першими отримувати найактуальніші новини?
Натисніть "стати прихильником"
Немає коментарів:
Дописати коментар