Translate

середу, 19 жовтня 2016 р.

Чи можна працювати і отримувати пенсію?

   «Я народилася 9 травня 1961 року. В цьому році мені виповнилося 55років. Останніх 25років я працювала завгоспом у школі. У минулому році потрапила під скорочення і протягом року перебувала на обліку в центрі зайнятості. Всього у мене 35років загального стажу. Чи маю я право вийти на пенсію і якою вона у мене буде?Може, мені належить грошова допомога від Пенсійного фонду?
   І ще питання: чи повинні мені були в школі дати хоча б пів-ставки, адже є люди, які працюють на повну ставку і при цьому отримують пенсію?
Галина Мар'янівна, Львівська обл.»


Кому грошова допомога не передбачена?
   Згідно з чинним законодавством, право на пенсію за віком у вас настане, коли ви досягнете 60 років. Піти на пенсію раніше ви вже не зможете.
   Щодо розміру пенсії, то передбачити його неможливо. Адже розмір пенсії залежить не тільки від кількості стажу, а й від розміру заробітної плати. Звичайно, через п'ять років поміняються і соціальні стандарти (прожитковий мінімум), а можливо, і порядок розрахунку пенсії. На жодну іншу грошову допомогу від Пенсійного фонду, крім пенсії, ви претендувати не можете - законодавством це не передбачено.
Кому не можна працювати на пенси?   Щодо працевлаштування, то це питання знаходиться в площині Трудового кодексу і ваших взаємин з керівництвом школи. Як ми розуміємо, вас звільнили зі школи за згодою сторін. Хоча до звільнення у вас були законні підстави продовжувати там працювати і далі. Всіх нюансів ми не знаємо, але цілком очевидно, що чинне законодавство не забороняє одночасно працювати і отримувати пенсію. Щоправда, це не стосується:
•    держслужбовців,    *
•    тих, хто отримує пенсії за вислугою років,
•    жінок, які вийшли на дострокову пенсію в 55 років після підняття пенсійного віку.
   Таким чином, ви маєте повне право працювати (головне - цю роботу знайти), але права на пенсію у вас поки що немає.

Джерело: Чи можна працювати і отримувати пенсію? // На пенсії. - 2016. - 18 - 24 жовтня (№ 42). - С. 2

Газета знаходиться у відділі документів із гуманітарних наук ЧОУНБ ім. В. Г. Короленка за адресою просп. Миру, 41

Немає коментарів:

Дописати коментар