Translate

середу, 19 лютого 2020 р.

Пенсія за віком і пенсія за інвалідністю: в чому різниця?

    «Я інвалід III групи загального захворювання, маю 40 років трудового стажу. У 2009 році мені без моєї згоди призначили пенсію за інвалідністю. А 2011-го мені виповнилося 60. Я звертався до Пенсійного фонду, щоб мене перевели на пенсію за віком, але мені відмовили. Посилаються на те, що у мене пенсія за інвалідністю в розмірі - пенсії за віком. Як таке може бути? Адже пенсія за інвалідністю і пенсія за віком - це два різні види пенсії.
Чишкал O.A., м. Маріуполь, Донецька обл.» 

    Пенсія за інвалідністю і пенсія за віком - це справді два різні види пенсії. Якщо людина одночасно має право на обидва види пенсії, то призначається один із них за її вибором. До речі, пенсія за інвалідністю III групи призначається в розмірі 50% пенсії за віком (але не менше розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність).
Однак наявність 40 років стажу дозволила вам відразу призначити пенсію за інвалідністю в розмірі пенсії за віком. Така можливість була передбачена частиною другою статті 33 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в редакції, яка діяла 2009 року. Право перейти з пенсії за інвалідністю на пенсію за віком у вас, безумовно, є, але, скоріш за все, її розмір при цьому залишиться той самий, адже її вже розраховано за тією ж формулою, що й пенсію за віком.
    Що стосується призначення пенсії за інвалідністю без вашої згоди, то цей факт потрібно перевірити ще раз. Пенсія призначається на підставі особистої заяви за наявності всіх необхідних документів. Якщо ви не подавали відповідного пакету документів і заяви на призначення пенсії, то призначити її не могли.

Джерело: Хто вважається малозабезпеченим? // На пенсії. - 2020. - № 7. - С. 2.
Газета знаходиться у відділі документів із гуманітарних наук ЧОУНБ ім. В. Г. Короленка за адресою просп. Миру, 41

Немає коментарів:

Дописати коментар