Translate

вівторок, 30 листопада 2021 р.

ПЕНСІЇ ПРАЦІВНИКАМ ШКІДЛИВИХ ПРОФЕСІЙ. АКТУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

    
Я 10 років пропрацювала медсестрою у спеціалізованому інтернатному психіатричному закладі. У червні 2021 року досягла пенсійного віку 53 роки 6 місяців і звернулася за призначенням пенсії за Списком № 2. Але у призначені мені було відмовлено. Спеціаліст сказала, що у мене 23 роки страхового стажу, а цього недостатньо. Але я читала, що для визначення права на пільгову пенсію робота у закладах з надання психіатричної допомоги зараховується до стажу роботи у подвійному розмірі. Чому мені не подвоїли мій пільговий стаж, тоді б і стажу вистачило? Чи правомірно це?
 
     Так, дійсно, ст. 114 Закону 1058 визначено, що пільговий порядок обчислення стажу роботи, передбачений законодавством, чинним раніше, за період із 1 січня 2004 року застосовується тільки в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах. Зарахування до стажу у подвійному розмірі періодів роботи у закладах з надання психіатричної допомоги передбачено ст. 60 Закону 1788. Але у Вашому випадку норма цієї статті щодо подвійного обчислення стажу застосовуватися не може, оскільки в ній ідеться лише про заклади охорони здоров’я, а Ви працювали в установі, яка відноситься до системи соціального захисту.
     Тож для визначення права на пенсію Ваш пільговий стаж цілком правомірно було обчислено в одинарному розмірі.
     Щодо права на пільгову пенсію за Списком № 2, то, відповідно до ст. 114 Закону 1058, жінкам, які досягли пенсійного віку у період з 1 квітня 2021 року по 31 березня 2022 року, необхідно мати не менше 23 років 6 місяців страхового стажу. Отже, якщо Ви продовжуєте працювати, можете звернутися за призначенням пільгової пенсії вже у січні 2022 року, коли набудете 23 роки 6 місяців стажу. 
 

Немає коментарів:

Дописати коментар