Translate

неділя, 16 лютого 2020 р.

Право на надбавку за розроблення нормативно-правових актів

   Чи має право посадова особа, яка безпосередньо розробляє та готує на розгляд міськради проект будь-якого рішення органу місцевого самоврядування або за своєю посадою здійснює погодження цих рішень щодо відповідності Конституції і законодавству України, на надбавку в розмірі до 100% посадового окладу (пп. 1 «в» п. 2 постанови Кабміну від 09.03.2006р. N9 268)?
Г. Міщенко, Одеська обл.


    Відповідь. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (зі змінами, далі — постанова № 268) визначено умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування.
   Відповідно до п. 1 постанови № 268 умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, встановлених цією постановою, і схем посадових окладів згідно з додатками 48—54 і 57.
   Конкретизація умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування має бути врегульована затвердженим кожним органом місцевого самоврядування відповідним положенням.
   Згідно з пп. 1 «в» п. 2 постанови № 268 керівникам органів надано право в межах затвердженого фонду оплати праці встановлювати надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи керівникам структурних підрозділів, їхнім заступникам, спеціалістам у розмірі до 50% посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця, посадової особи місцевого самоврядування . (дипломатичний ранг, кваліфікаційний клас, спеціальне звання) та надбавки (винагороди) за вислугу років.
Надбавка в розмірі до 100% установлюється керівним працівникам і спеціалістам департаментів, управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, які безпосередньо розробляють проекти нормативно-правових актів, проводять експертизу проєктів таких актів (якщо положеннями про підрозділи передбачено виконання такої роботи).
   Нормативно-правовий акт — це ухвалений уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції та у визначеній законодавством формі офіційний письмовий документ, який установлює, змінює чи скасовує норми права, має загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово.
    До нормативно-правових актів належать закони і підзаконні акти. Закон — це нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, який регулює найважливіші суспільні відносини й ухвалюється органом законодавчої влади або референдумом. Підзаконний акт — це правовий акт, який має меншу юридичну силу, ніж закон, ухвалюється на основі законів та на їхнє виконання.
    Розроблення законопроектів проводиться відповідно до орієнтованих планів законопроєктних робіт, на виконання актів Президента України та Кабінету Міністрів України і з власної ініціативи центральних органів виконавчої влади.
    Експертиза нормативно-правових актів — це розгляд, дослідження нормативно-правових актів з метою надання правильного висновку цим актам, їхній аналіз.
    Надбавки за високі досягнення у праці встановлюються за наказом керівника залежно від конкретних завдань, що стоять перед відповідним органом, у разі сумлінного та якісного виконання працівником протягом певного періоду своїх посадових обов'язків, професіоналізму, компетентності, ініціативності та відсутності порушень виконавської і трудової дисципліни.
   Надбавка за виконання особливо важливої роботи встановлюється на чітко визначений термін, тобто на період виконання цієї роботи, з метою стимулювання прискорення її виконання та підвищення якості виконуваної роботи.
   Конкретні умови встановлення та скасування надбавок доцільно визначати в положенні.

Джерело: Право на надбавку за розроблення нормативно-правових актів// Праця та зарплата. - 2020. - № 6. - С. 9.
Газета знаходиться у відділі документів із гуманітарних наук ЧОУНБ ім. В. Г. Короленка за адресою просп. Миру, 41

Немає коментарів:

Дописати коментар