Translate

суботу, 16 січня 2021 р.

Особливості оформлення документів, які виникають через карантин та тимчасову окупацію окремих територій

    Оформляючи закордонний паспорт, працівниця Міграційної служби попросила мене принести додаткові документи: свідоцтво про народження й водійське посвідчення, мотивуючи це тим, що мій паспорт громадянина України було видано на тимчасово окупованій території. Чи законна така вимога?
Д. Немировець, м. Київ
 
   Начальник Центрального Міжрегіонального управління ДМС у м. Києві та Київській області Вячеслав ГУЗЬНачальник Центрального Міжрегіонального управління ДМС у м. Києві та Київській області Вячеслав ГУЗЬ

   Так, безперечно, така вимога є законною і правомірною. Адже невід’ємним етапом оформлення будь-якого документа, що посвідчує особу, є ідентифікація особи. Якщо ж для оформлення документів подається паспорт громадянина України зразка 1994 року, виданий на тимчасово окупованій території України, ідентифікація матиме певні особливості. Це пов’язано з відсутністю доступу до картотек тих територіальних підрозділів Державної міграційної служби України, якими видавався паспорт громадянина України старого зразка.

   Відповідно до вимог пункту 43 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2014 №152 (в редакції постанови КМУ від 16.11.2016 №1001) (далі Порядок), після прийняття до розгляду заяви анкети та доданих до неї документів працівник територіального органу/підрозділу ДМС здійснює заходи з ідентифікації особи, на ім’я якої оформлюється паспорт для виїзду за кордон.
   Згідно з визначенням терміну, поданим у статті 3 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20 листопада 2012 року №5492-VI (із змінами та доповненнями) (далі Закон), ідентифікація особи — це встановлення особи шляхом порівняння наданих даних (параметрів), у тому числі біометричних, з наявною інформацією про особу в реєстрах, картотеках, базах даних тощо.
   Основним способом ідентифікації є отримання даних про особу з Єдиного державного демографічного реєстру (далі Реєстр), де міститься інформація про всіх осіб, яким оформлювалися біометричні документи (ID-картка чи паспорт для виїзду за кордон).
   У разі подання для оформлення паспорта для виїзду за кордон паспорта громадянина України зразка 1994 року ідентифікація особи здійснюється, зокрема, за даними, що містяться в картотеках територіального підрозділу ДМС, яким було видано цей документ.
   Відповідно до пункту 45 Порядку, ідентифікація особи, на ім’я якої оформляється паспорт для виїзду за кордон і стосовно якої відсутня інформація в базах даних Реєстру, здійснюється відповідно до наявних державних та єдиних реєстрів, інших інформаційних баз, що перебувають у власності держави або підприємств, установ та організацій.
   Якщо для оформлення паспорта для виїзду за кордон заявником був наданий паспорт громадянина України зразка 1994 року, виданий територіальним підрозділом ДМС, який тимчасово припинив діяльність і не здійснює свої повноваження, картотека заяв про видачу паспорта територіального підрозділу Міграційної служби не збереглася, відсутня будь-яка інформація в наявних даних обліку територіального органу ДМС, то відповідно до пункту 49 Порядку, запити щодо перевірки документів та зазначеної заявником інформації надсилаються, зокрема, до МВС, Національної поліції, Мін’юсту, органів ДФС для отримання інформації з наявних державних та єдиних реєстрів, інформаційних баз, картотек, у тому числі фотозображення особи, яка дасть змогу ідентифікувати особу. В процесі перевірки береться до уваги вся інформація, яку повідомив заявник.
    Якщо такий заявник вже отримував паспорт громадянина України для виїзду за кордон після 2007 року, тоді інформація про нього є у відомчій інформаційній системі і проблем з ідентифікацією не виникне. Якщо ні, тоді заявнику запропонують надати додаткові документи: військовий квиток, посвідчення водія, пенсійне посвідчення, свідоцтва про реєстрацію актів цивільного стану, документи про освіту тощо. Достатньо буде навіть копій цих документів, адже працівник територіального органу/підрозділу ДМС все одно направлятиме запити до тих органів, які видали ці документи, і чекатиме відповіді.
   У випадку, якщо заявник подав не в повному обсязі документи та інформацію, необхідні для оформлення і видачі паспорта для виїзду за кордон, це є підставою для відмови йому у наданні послуги.
   Наголошую на тому, що особливий порядок отримання та відновлення документів, що посвідчують особу, передбачений не для внутрішньо переміщених осіб чи вимушених переселенців, а для усіх, кому паспорт-книжечка видавався на території АР Крим і зони проведення антитерористичної операції.

    Відповідно до пункту 50 Порядку, рішення щодо оформлення паспорта для виїзду за кордон приймається територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС за результатами ідентифікації особи та перевірки факту належності до громадянства України.
    Окремо зазначу, що після оформлення біометричного документа (ID-картки або паспорта для виїзду за кордон) інформація про особу вже знаходитиметься в Єдиному державному демографічному реєстрі і в подальшому при оформленні чи відновленні документів ніяких проблем при проведенні ідентифікації не виникне.

Режим доступу 

Немає коментарів:

Дописати коментар